fbpx
היזהרו מעצות אחיתופל, אתם המומחים לילדכם
2 בינואר 2018
לתינוק שלך יש הפרעת שינה – האומנם??
12 במאי 2018

כך תשרדו את ליל הסדר בשלום


 

עם תינוק חדש חבוק בזרועותינו, ליל הסדר הממשמש ובא עשוי לעורר חששות רבים.

מרבית התינוקות, מתוקים וחייכנים ככל שיהיו, מתחילים לאבד את הסבלנות ככל שמתאחרת השעה, ועד שמגיעים לחד גדיא, הדודה טובה מתחילה לתהות מהיכן הגיע החתול הנשכני הזה, שאכל את הגדי איתו הגעתם בתחילת הערב...

אני באופן אישי הייתי שמחה ל"בראנץ' הסדר", כזה שיתחיל, באופן אידיאלי, מיד אחרי שנת הבוקר של הבייבי כמובן... אבל אם גם אצלכן סבתא לא זורמת עם הרעיון הזה, אולי הטיפים הבאים יסייעו.

1. מרור או חרוסת – העיקר שתבואו בראש פתוח
נכון, הערב יכול להסתיים בבכי (של התינוק, שלך, או של אמא שלך, או של כולכם יחד). אבל תמיד יש סיכוי להפתעה נעימה. בואו מוכנים לכל אפשרות, וקבלו כל תוצאה באהבה, וללא תחושת "מסכנות".
הכינו מראש את עצמכם ואת המארחים לאפשרות שתצטרכו לחתוך מוקדם. מקסימום תופתעו לטובה!
מנסיוני, במרבית המקרים אנחנו מופתעים לטובה :-)
גם התינוקות שלנו יודעים לזהות ערב "מיוחד".

2. פקקים בדרך לארץ המובטחת
לבני ישראל לקח 40 שנה לחצות את המדבר. וזה בערך פרק הזמן שלוקח לעבור את כביש 1 בערב ליל הסדר. היות ונסיעה עם תינוק יכולה להיות לעיתים סיוט מתמשך, רצוי להמנע מעיכובים מיותרים.
צאו מוקדם כדי להמנע מהפקקים וכדי למצוא חניה. בנוסף, אם התמזל מזלכם והצלחתם לתזמן את הנסיעה עם תנומה של הרך הנולד, אם הקדמתם תוכלו להתעכב קצת בחניה ולא תהיו בלחץ להעיר אותו.
אם התינוק הספציפי שלכם מתקשה מאוד בנסיעות, שיקלו אפשרות להתפצל ושאחד מכם יסע איתו ברכבת, לפחות חלק ניכר מהדרך. כדאי כמובן להתעדכן בשעות הפעילות באתר רכבת ישראל (להבנתי בערב החג הרכבות פועלות במתכונת של יום שישי).

3. טרמפ עם רבי אליעזר ורבי יהושע ורבי אלעזר בן עזריה
אל תתפתו להציע או לתפוס טרמפ עם אורחים נוספים. אתם לא רוצים להיות תלויים בשעת החזרה של אף אחד, ושאף אחד לא יהיה תלוי בכם.

4. גוי גדול, עצום ורב
מרבית התינוקות מתמודדים טוב יותר עם אנשים רבים כשאלה מצטרפים אל החלל בהדרגה, מאשר עם כניסה לחדר הומה אדם. נסו להקדים ולהגיע לפני כולם. זה יאפשר הסתגלות למקום ולמארחים, ומי יודע, אולי הבייבי יספיק להגניב שינה קלה לפני שכל הבלגן מתחיל.
אם הגעתם ממש מוקדם, ואתם עוד לא רוצים להיכנס (ולסחוב כיסאות מהמחסן) – אל תתבאסו! אם הבייבי ישן אפשר לנמנם ולהשלים קצת שינה באוטו... אפשר גם לצאת לטיול רגוע בחוץ. אין כמו טיול בחוץ כשכולם בהכנות לערב החג. יש באויר אווירה מיוחדת ומשרת שלווה, וזו הזדמנות טובה לקחת קצת אוויר ולהזכיר לעצמכם שבאתם ליהנות, ומה שיהיה יהיה.

5. מי שלא שבר שגרה בערב הפסח – לא יצא ידי חובתו
נהוג לומר כי שגרת ערב היא המפתח לחיי לילה שלווים ורגועים. אך לעיתים אנו מייחסים יתר חשיבות לטקסי השינה ולרוטינות שיצרנו. עבור הורים רבים שגרת הערב היא קודש הקודשים, והם חרדים מכל חריגה ממנה.
עקביות מסוימת אכן יכולה לסייע בשעות הערב בימים שבשגרה. אבל אל תחששו גם לצאת מהשגרה מדי פעם. זה לא מבלבל את התינוק אם זה לא מבלבל אתכם.
מותר לעשות אמבטיה מוקדמת, וזה באמת לא נורא אם לא יזכה לעיסוי הקבוע, וזה ממש ממש בסדר אם באופן יוצא דופן הוא ימשוך ער עד שעה מאוחרת, יבלה או ישן במנשא, או יעבור מיד ליד. כל עוד זה בסדר מבחינתו כמובן.

6. הא לחמא עניא
אם גם אצלכם מגיעים ל"שולחן עורך" רק בעשר בלילה, דאגי לאכול משהו לפני שאתם יוצאים לדרך. חוק מרפי אומר שהאוכל יגיע שניה לפני שתצטרכי לקום מהשולחן.
(אם תספרי לחמותך שקיבלת את הטיפ הזה ממני אני אכחיש אותו מכל וכל)

7. חכם מה הוא אומר
התארגנו ודאגו מראש לכל הציוד שיכול להקל עליכם בערב החג.
אם יש סיכוי שהתינוק ירדם בחדר אחר – דאגו לאינטרקום תקין. חברו לחשמל לפני כניסת החג אם זה רלוונטי, וודאו שהסוללות מלאות.
מנשא הוא לדעתי אביזר חובה, גם אם התינוק כבר מבלה בו פחות בשלב הנוכחי. המנשא מספק תחושת הגנה מפני שלל הגירויים והדודות, ומאפשר גם שינה.
והכי כיף זה להתחדש בבגד יפה לכבוד החג. אבל אם את מניקה אל תתפתי לשמלה המהממת אם היא לא תאפשר לך להניק בנוחות במהלך הערב.

8. השתא הכא, ולשנה הבאה?
באתם ברוח טובה, דאגתם לשינה במהלך היום, הקדמתם, ונשאתם, ועשיתם סיבוב בחוץ, ושום דבר לא עוזר? הכל בסדר! אל תתביישו לאחל לכולם חג שמח וללכת מוקדם.
יש לכם תינוק וזו מתנה נפלאה, אותות ומופתים!
השנה הוא תינוק, אבל בשנה הבאה הוא כבר יהיה פעוט, ודברים יראו אחרת.

חג שמח לכן וליקיריכן!

באהבה
שירלי

יש לך שאלה אלי? אשמח לעזור. צרי קשר כאן

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.